پس از واقعه یازده سپتامبر نیز باربی با پوشیدن یونیفرم نیروهای نظامی ضد تروریست با ایفای نقش جدید خود به تهییج افکار عمومی پرداخت، تی‌تر آگهی تبلیغاتی باربی برای نبرد ضد تروریست این بود: باربی- روح آمریکایی!
باربی شهادت طلب !!!!!!!!

باربی انتحاری هم روانه بازار شد!


باربی این بار در نقش سیاسی ظاهر شده و می‌کوشد با تمسخر ارزش‌های والای اسلامی، شهادت طلبی را به مثابه امری غیرمنطقی و منفور جلوه دهد.

باربی انتحاری و شهادت طلب که پس از فریاد الله اکبر با فشردن ضامن کمربند انفجاریش منفجر می‌شود؛ باربی انتحاری به طور غیرمستقیم تلاش می‌کند تا مسلمانان را به دارندگان عروسک باربی خشونت طلب معرفی کند.
 


دقت در پدیده عروسک باربی و تاثیرگذاری آن در طول بیش از نیم قرن هر انسان خردمندی را به تامل وامی دارد که چگونه یک عروسک می‌تواند این همه تاثیرات مخرب فرهنگی، اجتماعی، روانی و.... داشته باشد و چه ماهرانه توانسته از غفلت میلیون‌ها انسان سوء استفاده کرده و در قلعهٔ ذهن آن‌ها خانه کند شاید به همین خاطر باشد که می‌توان عروسک‌های باربی را به اسب تروا تعبیر کرد.